Zásady ochrany osobních údajů
GDPR
Informace o zpracování osobních údajů mediátorem
dle čl. 13 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR“).
Mediátorka se jako správce osobních údajů, které jí budou na základě smlouvy s klientem poskytnuty, zavazuje, že bude tyto osobní údaje zpracovávat v souladu s právními předpisy, především se zákonem č. 202/2012 Sb., zákon o mediaci ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZoM“), a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a GDPR.
Správce osobních údajů
Ing. arch. Eva Barešová, zapsaná mediátorka, IČ 01615041, místem podnikání Vinohradská 98, Praha 3
e-mail: eva@mediace-baresova.cz
tel.: +420 777 844 694
Právní základ pro zpracování
- Smlouva o provedení mediace /čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR/
- Plnění právních povinností /čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR/
- Oprávněný zájem správce /čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR/
Účel zpracování
- Poskytování služeb mediátora podle ústní nebo písemné smlouvy uzavřené s klientem.
- Plnění právních povinností vyplývajících zejména ze ZoM a souvisejících právních předpisů, právních předpisů upravujících povinné platby a účetnictví, jakož i dalších předpisů, jimiž je povinen se mediátor při poskytování služeb řídit.
- Oprávněným zájmem správce je výkon práv mediátora a uplatňování nároků vyplývajících ze smlouvy uzavřené s klientem.
Příjemci osobních údajů
- Spolupracující mediátor pokud je poskytována co-mediace
- Orgány veřejné moci (např. správní orgány)
- Poskytovatelé služeb nezbytných pro poskytování služeb mediátora (např. provozovatel datového úložiště a e-mailových schránek nebo účetní kancelář)
- Další příjemci dle potřeb a pokynů klienta.
Doba zpracování osobních údajů
Osobní údaje budou zpracovávány po dobu, kdy bude trvat příslušný právní důvod a účel zpracování. Po uplynutí této doby bude s osobními údaji naloženo dle platné právní úpravy, zejm. zákona č. 499/2004 Sb. (zákon o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů) a GDPR.
Práva klienta
- Právo na přístup k osobním údajům znamená, že klient má právo od správce – mediátora získat informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Klient má také právo, aby správce – mediátor bez zbytečného odkladu opravil na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má klient právo kdykoli doplnit.
- Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou povinnost správce – mediátora zlikvidovat osobní údaje, které o klientovi zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a klient o to požádá.
- Klient má právo, aby správce – mediátor v určitých případech omezil zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které je založeno na oprávněných zájmech správce – mediátora, třetí strany nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, má klient právo kdykoli vznést námitku.
- Právo na přenositelnost údajů dává klientovi možnost získat osobní údaje, které správci poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou.
V případě, že bude klient jakkoli nespokojen se zpracováním svých osobních údajů prováděným správcem – mediátorem, může podat stížnost přímo jemu, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Více informací o právech klienta je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/6-prava-subjektu-udaj/d-27276).
Poskytování osobních údajů je zákonným a smluvním požadavkem. Klient sice nemá povinnost poskytnout osobní údaje, nicméně neposkytnutí osobních údajů v rozsahu potřebném pro řádné plnění poptávané mediační služby může mít za důsledek vznik zákonných důvodů pro odmítnutí službu poskytnout.
